Hackathon-program
En gruppe engasjerte ungdommer ved Norges Realfagsgymnas Sandvika har fått Erasmus+-støtte til å arrangere «Hackathon Lite Sandvika» (HLS), et unikt 6-ukers programmeringsarrangement for unge mellom 13 og 20 år.
Prosjektet, som starter 28. februar 2025, er det første i sitt slag i Bærum-området.
Vi ønsker å skape et inkluderende tech-miljø der ungdom kan utforske programmering uansett tidligere erfaring.
– Dette er ikke bare enda en programmeringskonkurranse – målet vårt er å skape et varig tech-fellesskap for unge, understreker han.
Hackathon Lite Sandvika består av seks ukentlige samlinger som kombinerer praktisk koding, mentoring fra erfarne programmerere, og inspirerende foredrag fra ledende tech-profiler.
Arrangementet avsluttes med en stor presentasjonsdag der deltakerne viser frem sine prosjekter, med mulighet til å vinne en veldig kraftig laptop som hovedpremie.
Dette er Hackathon Lite Sandvika (HLS):
- Gratis deltakelse og støtte til reisekostnader for de som trenger det
- Ukentlige samlinger med gratis pizza og forfriskninger
- Mentoring fra erfarne programmerere
- Åpent for alle mellom 13-20 år, ingen forkunnskaper kreves
Dette EU-støttede initiativet er spesielt ved at det er fullstendig ungdomsdrevet, med fokus på å bygge broer mellom unge tech-interesserte i Oslo-området.
Hackathon Lite Sandvika er en programmeringskonkurranse med mentorer og spennede foredragsholdere innen tech-bransjen. Det vil være premier for de beste lagene på over 20 000kr.
Akademiet tar mål av seg å være Norges beste og mest fremtidsrettede skole. Vi ser hver enkelt elev, bygger på tillit og ønsker at skolen skal være elevens andre hjem.
Erasmus+ er EUs program for utdanning, opplæring, ungdom og sport, som gir muligheter for utveksling, samarbeid og kompetanseutvikling på tvers av landegrenser.









I samarbeid med:


